یزدفردا: روز ملی "گندم و نان" یادآور تلاش کشاورزِ گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران برای رسیدن به خودکفایی در تولید و استقلال غذایی است.

به گزارش یزدفردا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا